Titta

En bok, en författare

En bok, en författare (2015)

Om En bok, en författare (2015)

Litteraturserie som bjuder problematisering, fördjupning och samhällsdebatt med utgångspunkt i facklitteratur till lärare, folkbildare, studerande och allmänhet. Debattörer och journalister samtalar med aktuella författare inom vitt skilda ämnen som till exempel politik, psykologi, historia, medicin, populärvetenskap, pedagogik och samhälle.

Till första programmet

En bok, en författare : Lätta sexbokenDela
  1. Kommunicera.
    Vad är möjligt, inte möjligt?

  2. Vad är möjligt om vi samarbetar?

  3. Om man vågar prata om det här
    finns det oftast lösningar.

  4. Välkommen hit, Inti Chavez Perez.

  5. Du har skrivit "Lätta sexboken",
    och Sara Teleman har illustrerat.

  6. Du är journalist, författare,
    sexualupplysare.

  7. Varför brinner du för sexupplysning?

  8. Därför att jag vet att...

  9. ...många tonåringar lever
    i en ganska svår situation.

  10. Det kan vara mycket press i skolan
    från kamrater i samma ålder-

  11. -att man ska passa in.
    Det kan vara press från samhället-

  12. -med olika reklambudskap om
    hur man ska vara för att vara lyckad.

  13. Vissa ungdomar
    har en stark press från hemmet-

  14. -där de av olika skäl kan behandlas
    illa, eller råka ut för förtryck.

  15. -Vad kan det vara för exempel?
    -Till exempel hedersrelaterat våld.

  16. Allt som allt skulle jag säga
    att tonåringar-

  17. -är en ganska utsatt grupp, för de
    vet inte vad de har för rättigheter.

  18. De söker fortfarande
    en självständig identitet.

  19. Jag vet att om rätt person går in och
    säger rätt sak vid rätt tillfälle-

  20. -kan det betyda jättemycket.

  21. Det kan verkligen avlasta människor
    från deras oro eller otrygghet.

  22. Hur vet du det?

  23. Jag åker ut i skolor och träffar
    ungdomar. Jag har märkt skillnaden-

  24. -mellan före och efter. När
    tonåringar får svar på sina frågor...

  25. De har ofta jättemånga frågor,
    och många handlar om kroppen.

  26. När de får svar-

  27. -ser jag att det är en liten sten
    som har fallit av deras rygg.

  28. De är lite gladare, lite rakare
    i ryggen och mår lite bättre.

  29. Inför boken har du träffat
    olika ungdomar. Ni har snackat-

  30. -om relationer, om kroppen, om sex.

  31. Deras röster finns med i boken,
    fast med fingerade namn.

  32. Varför valde du det här greppet?

  33. För att försäkra mig om att ungdomar
    skulle tycka att boken var bra.

  34. Jag får höra av tonåringar att
    de är missnöjda med sexualkunskapen.

  35. Vad är de missnöjda med?

  36. Bara en av fem ungdomar är nöjd med
    sin sexualundervisning. Det är få.

  37. Deras missnöje... Jag frågar dem
    varför de är missnöjda.

  38. Ofta handlar det om att den kunskap
    som vuxenvärlden ger tonåringar-

  39. -inte är samma kunskap som de
    vill ha, behöver eller efterfrågar.

  40. Dels vill tonåringar veta
    mycket mer konkret om sex.

  41. De vill inte att allt
    ska handla om könssjukdomar.

  42. "Vad är sex? Om det uppstår problem
    vid sex, vad gör man då?"

  43. Sexualiteten är nåt mycket större
    i vardagen än bara sex.

  44. Även om man inte har haft sex
    är sexualiteten jättestark-

  45. -ute i...korridorerna med horrykten,
    bögrykten och allt möjligt.

  46. Sexualiteten är jättestark.
    Den påverkar ens roll hela tiden.

  47. Vem man ses som
    och hur man behandlas.

  48. Jag ville skriva en bok
    utifrån tonåringars verklighet.

  49. Det var viktigt
    att bygga hela boken på intervjuer-

  50. -och få tonåringar
    att komma till tals.

  51. Det kan ju vara ett känsligt ämne.
    Hur gick samtalen till?

  52. Det brukar gå väldigt bra,
    för jag är väldigt mån om-

  53. -att hålla
    en professionell...standard.

  54. Jag är inte nervös,
    det är inte pinsamt-

  55. -och jag är inte ute efter
    att berätta nåt om mig själv.

  56. "Jag minns när jag var ung."
    Det är inte det jag är ute efter.

  57. Ungdomar blir tacksamma. De vill
    ju veta och har en massa frågor.

  58. Vad kände du
    att du lärde dig av samtalen?

  59. Mycket. Jag ville skriva en bok som
    var för alla. Alla skulle vara med.

  60. Det är ett problem att det material
    som handlar om sex och samlevnad-

  61. -är ganska uteslutande.
    Det är ett killperspektiv-

  62. -ett heterosexuellt perspektiv.

  63. Det är ett perspektiv
    som kretsar helt kring samlag-

  64. -trots att det inte alls är...

  65. Fortplantning är inte relevant
    för tonåringars sexuella utlevnad.

  66. Jag har fått klagomål från ungdomar
    med funktionsnedsättningar.

  67. De känner sig inte inkluderade,
    de får aldrig svar på sina frågor.

  68. Jag ville skriva en bok för alla,
    och det jag har lärt mig mest av-

  69. -är intervjuer med de
    som har funktionsnedsättningar-

  70. -som har svårt att gå eller nedsatt
    känsel i olika delar av kroppen.

  71. Man kan kanske inte nå könet för
    att armarna inte är så pass långa.

  72. Och...

  73. I de här samtalen har jag förstått
    mycket mer hur man löser problem.

  74. Det är bra för de
    med funktionsnedsättning-

  75. -att äntligen få inkluderas.

  76. Det är bra för alla som inte
    har funktionsnedsättningar att veta-

  77. -om man kanske träffar en person
    som kanske behöver permobil.

  78. Men det är absolut möjligt-

  79. -att ni kan bli kära, att ni
    kan ha sex, att ni kan få barn och...

  80. Om vi lever tillräckligt länge kommer
    vi alla att bli gamla och skröpliga-

  81. -och tappa vissa förmågor. Det är
    skönt att veta när vi blir äldre-

  82. -att de problemen går att lösa.

  83. Du nämner en funktionshindrad tjej
    som tillsammans med sin assistent-

  84. -har hittat en lösning för hur hon
    ska kunna onanera. Kan du berätta?

  85. Jag intervjuade de två tillsammans.
    Den här tjejen-

  86. -kan inte nå sitt kön.

  87. Hon har ingen stark muskulatur,
    så det är svårt att smeka starkt.

  88. Hon och den personliga assistenten
    hade ett samtal om sex och samlevnad.

  89. Det är viktigt att personliga
    assistenter och de som har assistans-

  90. -pratar om sex och samlevnad.

  91. Om man är en tonåring
    med funktionsnedsättning-

  92. -är det risk att man aldrig lämnas
    ensam. Föräldrarna vill vara där-

  93. -eller så finns det en assistent.
    Man måste få en chans-

  94. -att vara naken med sig själv
    och utforska sin kropp.

  95. Annars blir det svårt
    att lära sig nåt. De pratade-

  96. -och när ett förtroende hade skapats
    gick det att prata om onani.

  97. Hon berättade om sina problem.
    Tillsammans letade de-

  98. -efter en vibrator,
    som var tillräckligt lång och lätt-

  99. -för att hon skulle kunna använda
    den. Och nu kan hon ha ett sexliv.

  100. Men hur ska man gå till väga
    om man ska ha ett sånt här samtal?

  101. Det är viktigt att lyfta det som ett
    kompetensområde. Sex och samlevnad-

  102. -handlar om människans
    fri- och rättigheter och hälsa.

  103. Om man har den...

  104. ...allvarliga infallsvinkeln
    på sexualiteten-

  105. -så blir det enklare att se det
    som att det handlar om kunskap.

  106. Hur ska jag göra
    i samtalet med min assistent?

  107. Välj ut en assistent som du har extra
    förtroende för, ofta har man fler.

  108. Be personen läsa på om sex,
    till exempel "Lätta sexboken".

  109. När den här assistenten
    känner sig tryggare-

  110. -för att den har kompetens,
    nåt att stå på-

  111. -kan man inleda ett generellt samtal
    om att människor har en sexualitet.

  112. Och sen kan man kanske
    gå in på den egna sexualiteten.

  113. Det kan vara en sån sak
    som att berätta att man är gay-

  114. -och att man vill
    gå på Pridefestivalen nästa år.

  115. Det kan vara väldigt individuellt
    vad det handlar om.

  116. Om jag som inte är rörelsehindrad-

  117. -träffar nån som har nedsatt
    rörlighet, vad ska jag tänka på?

  118. Till att börja med att
    det är fullt möjligt, så flörta på.

  119. Och för det andra...kommunicera.

  120. Vad är möjligt, inte möjligt?
    Vad är möjligt om vi samarbetar?

  121. Om man vågar prata om de här sakerna,
    finns det oftast lösningar.

  122. Nåt som du återkommer till i boken är
    att vi påverkas av filmens värld.

  123. Vi får en uppfattning om
    hur sex ska gå till-

  124. -men det överensstämmer inte med
    verkligheten. Kan du berätta om det?

  125. De bilder vi får av sex
    till vardags-

  126. -är ju väldigt klyschiga.

  127. -På vilket sätt?
    -Dels att kvinnor skildras...

  128. ...som objekt.

  129. Och män skildras ofta
    som väldigt, väldigt...

  130. ...utåtagerande. Och sex handlar
    oftast om samlag med penis i slida.

  131. Det är ju en typ av sex,
    som många tycker om-

  132. -men det är inte allt som finns.

  133. Det är synd att vi har
    ett sånt begränsat synsätt på sex.

  134. Vilka som kan ha sex. Man ska ha rätt
    ålder, man får inte vara för gammal.

  135. Man måste ha en viss rörlighet. Man
    kan inte ha permobil och sex på film.

  136. Helst ska det vara
    en man och en kvinna.

  137. Att hon skulle ha torra slemhinnor
    och inte vilja ha slidsamlag-

  138. -är uteslutet.

  139. Allt går också väldigt lätt i filmer.

  140. De kysser varann,
    och så plötsligt funkar allting.

  141. Så är ju inte sex, och det...
    Ett av skälen till-

  142. -att jag har så många intervjuer, är
    för att visa på olika sätt att leva-

  143. -olika sätt
    att leva ut sin sexualitet.

  144. Det behövs alternativa bilder.
    Att ständigt matas med samma bild-

  145. -riskerar att få ens syn på sex
    att smalna av.

  146. Då uppstår lättare problem.

  147. Du belyser myter när du pratar med
    ungdomar. Vad är den största myten?

  148. Det finns många. Jag skulle säga-

  149. -att killar har alldeles
    för dålig kunskap om klitoris.

  150. Många killar tror-

  151. -att slidan är den främsta
    sexuella kroppsdelen hos en kvinna.

  152. De förvånas när de får veta
    att det i själva verket är klitoris-

  153. -som har mest nerver.

  154. De flesta kvinnor är beroende av att
    stimulera klitoris för att få orgasm.

  155. Killar blir förvånade
    när de hör det här.

  156. En vanlig typ av fråga-

  157. -som kommer från killar är:

  158. "Jag har samlag med min tjej.
    Vi har samlag och samlag och samlag"-

  159. -"men hon får aldrig orgasm. Varför?"

  160. Då är det bra
    att ge dem anatomiska kunskaper.

  161. -Vad säger du då?
    -Vilken roll klitoris har...

  162. ...hur lik den är penis.
    De är verkligen lika varann.

  163. Det är en typ.
    En annan typ skulle kunna vara...

  164. ...tankar kring mödomshinnan.
    Det är vanligare-

  165. -bland tjejer
    som har bakgrund i andra länder.

  166. Man är rädd att mödomshinnan ska
    gå sönder. Det underblåses också av-

  167. -att det finns biologiböcker,
    som felaktigt påstår...

  168. -...att det existerar en mödomshinna.
    -Fortfarande?

  169. Och som påstår att den kan gå sönder
    om man idrottar. Det finns tjejer-

  170. -som är rädda för att idrotta,
    att använda tampong, att onanera.

  171. Det är...

  172. ...en allvarlig myt,
    som vi måste fortsätta prata om.

  173. Det har varit på tapeten i några år.
    Vi ska inte tänka-

  174. -att det här är klart.
    Vi ska fortsätta ta upp det här.

  175. Det finns de som tycker att vi
    ska döpa om den till slidkransen.

  176. Varför är det viktigt för dig
    att bekämpa myterna?

  177. Därför att de är starkt förknippade
    med de rättigheter och friheter-

  178. -som ungdomar har. Om vuxenvärlden...

  179. ...lär ungdomar att de måste vara
    och leva sina liv på vissa sätt-

  180. -att kvinnor och män ska vara
    på vissa sätt, genererar det-

  181. -olika typer av kränkningar.

  182. Idén om manlig, sexuell utlevnad-

  183. -skapar tafsning i skolkorridorer,
    där killar tror-

  184. -att de måste leva upp till bilden
    av en "normal" heterosexuell kille.

  185. Då måste man ju tafsa, trots
    att det i själva verket är olagligt.

  186. Den här typen av idéer skapar också
    homofobi och homofoba kränkningar.

  187. Det är inte bara homosexuella
    som råkar ut för homofobi-

  188. -utan heterosexuella killar råkar
    mest ut för homofobi i sin vardag.

  189. Den här typen av kränkningar
    finns i skolan, på idrotten-

  190. -alltså i idrottsklubbar på fritiden.

  191. Om ungdomar ska kunna
    ta till vara på sina rättigheter-

  192. -måste de först känna till dem-

  193. -och de måste få verktyg för
    att säkerställa att de kan hanteras.

  194. -Tack för att du kom hit.
    -Tack.

  195. En bok som heter "Sodomsäpplet",
    skriven av Bengt Martin.

  196. Jag läste den när jag var sexton år.

  197. Den handlar om en kille
    som är väldigt utsatt, fattig-

  198. -kommer från en trasig familj,
    är utsatt för kränkningar-

  199. -och ingen står upp för honom. Det är
    erfarenheter jag känner igen mig i.

  200. Det var en bok
    som handlade om mig.

  201. Jag är...en kämpe.

  202. Textning: Karolina Gustafsson
    www.btistudios.com

Hjälp

Stäng

Skapa klipp

Klippets starttid

Ange tiden som sekunder, mm:ss eller hh:mm:ss.

Klippets sluttid

Ange tiden som sekunder, mm:ss eller hh:mm:ss.Sluttiden behöver vara efter starttiden.

Bädda in ditt klipp:

Bädda in programmet

Du som arbetar som lärare får bädda in program från UR om programmet ska användas för utbildning. Godkänn användarvillkoren för att fortsätta din inbäddning.

tillbaka

Bädda in programmet

tillbaka

Lätta sexboken

Produktionsår:
Längd:
Tillgängligt till:

Inti Chavez Perez är journalist och sexupplysare. "Lätta sexboken" handlar om lust. Kunskap hjälper oss att välja vad vi vill göra med vår lust. I "Lätta sexboken får du mängder av fakta och tips". Man tar även upp relationer, fördomar, grupptryck och samhällets syn på sex. Boken bygger på de många samtal som Inti Chavez Perez har haft med ungdomar i sin roll som sexualupplysare. Det är den första heltäckande sexboken på lättläst svenska. Intervjuare: Tara Moshizi.

Ämnen:
Biologi > Kropp och hälsa > Sexualkunskap
Ämnesord:
Sexologi, Sexualkunskap, Sexualrådgivning, Ungdomar och sexualitet
Utbildningsnivå:
Allmänbildande

Alla program i En bok, en författare

2013
Spelbarhet:
UR Access
Längd:
TittaEn bok, en författare

Lärarens retorik

Hans Gunnarsons retoriska verktyg kan användas i klassrum, vid konferenser och i möte med föräldrar. "Lärarens retorik" är tänkt att utveckla såväl den egna som elevernas förmåga att kommunicera. Intervjuare: Erik Fichtelius.

Produktionsår:
2012
Utbildningsnivå:
Allmänbildande
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Access
Längd:
TittaEn bok, en författare

CSR i praktiken

Allt fler företag inser att de kan öka sin lönsamhet och konkurrenskraft genom att bidra till en hållbar utveckling. Drivkraften att ta sociala och miljömässiga hänsyn är inte nödvändigtvis moral utan lönsamhet. I ”CSR i praktiken” visar journalisten och hållbarhetsexperten Per Grankvist hur företag över hela världen förändrat sitt sätt att agera. Intervjuare: Birger Schlaug.

Produktionsår:
2012
Utbildningsnivå:
Allmänbildande
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaEn bok, en författare

I kroppen min

Journalisten och trummisen Kristian Gidlund delar med sig av tankarna kring livet och dess slut. "I kroppen min" handlar om hans kamp mot obotlig cancer. Intervjuare: Kerstin Brunnberg.

Produktionsår:
2013
Utbildningsnivå:
Allmänbildande
Beskrivning
2015
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaEn bok, en författare

Urban express

Per Schlingmann och Kjell A Nordström guidar oss i vad som händer i världen, staden och med oss människor. "Urban express" är ett collage som beskriver vår tid och hur man själv kan hantera de förändringar som möter oss alla.

Produktionsår:
2014
Utbildningsnivå:
Allmänbildande
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaEn bok, en författare

9,3 på Richterskalan

Andreas Norman berättar i sin bok ”9,3 på richterskalan” om hur han som nyss antagen till UD:s diplomatprogram skickades till Thailand dagarna efter tsunamin den 26 december 2004 och oförberedd hamnade mitt i krishanteringen efter en av de värsta naturkatastroferna i modern tid. Intervjuare: Olle Palmlöf.

Produktionsår:
2014
Utbildningsnivå:
Allmänbildande
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaEn bok, en författare

När lojaliteten prövas

Anders Carlberg reflekterar i sin bok ”När lojaliteten prövas” över svenska judars relation till den svenska offentligheten och om förhållandet till Israel och israelisk politik. Utgångspunkten är personlig och präglad av egna erfarenheter. Intervjuare: Marika Griehsel.

Produktionsår:
2014
Utbildningsnivå:
Allmänbildande
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaEn bok, en författare

Jag är ju svensk

I ”Jag är ju svensk” berättar Cheko och Nalin Pekgul om de ökade motsättningarna mellan konservativa muslimer och mer liberala eller sekulära. I Tensta är arbetslösheten hög och det finns många fördomar som skapar spänningar mellan olika grupper. Nalin Pekgul intervjuas av Bengt Westerberg.

Produktionsår:
2014
Utbildningsnivå:
Allmänbildande
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaEn bok, en författare

Mediekratin - mediernas makt i svenska val

Kent Asp är statsvetare och professor i journalistik. I "Mediekratin - mediernas makt i svenska val" analyserar han mediernas roll inom politiken. Gör medierna egentligen demokratin bättre eller sämre? Intervjuare: Anita Kratz.

Produktionsår:
2014
Utbildningsnivå:
Allmänbildande
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaEn bok, en författare

Vad är bildning

Odd Zschiedrich är bland annat kansliansvarig vid Svenska Akademien. I boken ”Vad är bildning” resonerar han kring hur begreppet bildning används i olika sammanhang. Finns det olika slags bildning och vad är allmänbildning? Har bildningsbegreppet förändrats över tid? Intervjuare: Erik Fichtelius.

Produktionsår:
2014
Utbildningsnivå:
Allmänbildande
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaEn bok, en författare

Gymnasiet som marknad

Inom skolvärlden har marknadsföring blivit viktig sedan det beslutades att främja skolval och skolors frihet att utforma sin verksamhet. Lisbeth Lundahl reflekterar i "Gymnasiet som marknad" över den ökade konkurrensen mellan skolorna. Intervjuare: Ulrika Kärnborg.

Produktionsår:
2014
Utbildningsnivå:
Allmänbildande
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaEn bok, en författare

Bibliotekarien som medpedagog

Sofia Malmberg är bibliotekarie på Adolf Fredriks musikklasser. I "Bibliotekarien som medpedagog" ger hon konkreta exempel på hur en pedagogisk skolbiblioteksverksamhet skapas. Även om hur man kan fungera som medpedagog i ämnesövergripande projekt. Intervjuare: Erik Fichtelius.

Produktionsår:
2014
Utbildningsnivå:
Allmänbildande
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaEn bok, en författare

Jag bara tvingar mig lite

”Jag bara tvingar mig lite” är en självbiografisk roman skriven av Maja-Stina Fransson. I den får vi följa Minna som barn, tonåring och ung kvinna. Vi får läsa hennes dagbok och följa med in i terapirummet. Hon har tvångstankar. I boken skildras det med allvar, men också med en viss komik som ett liv med tvångstankar kan innebära. Intervjuare: Tara Moshizi.

Produktionsår:
2014
Utbildningsnivå:
Allmänbildande
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaEn bok, en författare

När jag inte hade nåt

Ison Glasgow är en av Sveriges mest hyllade hiphopartister. Han berättar i "När jag inte hade nåt" om sin uppväxt och hur den format honom till den han är idag. Han berättar om utanförskap, utsatthet och ett starkt band till sin mor. Intervjuare: Olle Palmlöf.

Produktionsår:
2014
Utbildningsnivå:
Allmänbildande
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaEn bok, en författare

Cornelis - en liten bok om vänskap

Agneta Brunius berättar i ”Cornelis – en liten bok om vänskap” om sin vänskap med Cornelis Vreeswijk. Intervjuare: Mårten Blomkvist.

Produktionsår:
2014
Utbildningsnivå:
Allmänbildande
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaEn bok, en författare

De nya dödssynderna

I "De nya dödssynderna" får vi reda på egenskaperna som svenska folket anser vara de sämsta. Stefan Einhorn presenterar resultaten från en opinionsundersökning och illustrerar med historier ur sitt liv. Intervjuare: Behrang Miri.

Produktionsår:
2014
Utbildningsnivå:
Allmänbildande
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaEn bok, en författare

Facebookpolisen

Genom sina personliga och humoristiska inlägg på Växjö/Alvestapolisens Facebooksida har Scott Goodwin fått mycket uppmärksamhet. ”Facebookpolisen” är den ocensurerade bokversionen. Intervjuare: Ulrika Kärnborg.

Produktionsår:
2014
Utbildningsnivå:
Allmänbildande
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaEn bok, en författare

Twitterboken

Sophia Sundberg, föreläser och utbildar i Twitter. I Twitterboken ger hon tips från första kvittret till att flyga fritt, och om hur man kan tänka strategiskt i sitt twitteranvändande. Intervjuare: Tara Moshizi.

Produktionsår:
2014
Utbildningsnivå:
Allmänbildande
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaEn bok, en författare

Den nya amerikanska maten

Emil Arvidson och Martin Gelin berättar i ”Den nya amerikanska maten” om den revolution som skett i amerikansk matkultur. Emil Arvidson intervjuas av John Chrispinsson.

Produktionsår:
2014
Utbildningsnivå:
Allmänbildande
Beskrivning
Visa fler

Mer allmänbildande & biologi

Spelbarhet:
UR Skola
Längd
Titta UR Samtiden - Pi-symposium våren 2017

Ditt inre liv

I kroppen pågår ett ständigt arbete. Vad är det som gör att vi känner oss sjuka eller friska? Mats Lekander är professor i hälsopsykologi och berättar om sambandet mellan hjärna och immunsystem, om stress, sömn och om vad som gör att vi känner oss sjuka eller friska. Inspelat den 4 maj 2017 på Playhouseteatern i Stockholm. Arrangör: Fri tanke förlag.

Spelbarhet:
UR Skola
Längd
Lyssna Mifforadio

Donationer

Vill du donera dina organ? Vilka är för- och nackdelarna med organdonation? Mysig morgonshow om de stora livsfrågorna. Vi äter frukost och pratar med lyssnare som ringer in. Skön musik spelas.