2 sökträffar som matchar

Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaScenerna som förändrade filmen

Marknaden

Avsnitt 7 av 8

Steven Spielbergs genombrottsfilm "Hajen" från 1975 hade en helt ny och väldigt bred marknadsstrategi. Den lanserades på biografer över hela USA samtidigt och understöddes av en massiv tv-reklamkampanj. När "The Crying Game" hade premiär 1992 blev den med hjälp av en väl bevarad hemlighet en stor USA-succé. Under 1999 blev "The Blair Witch Project" den första filmen som marknadsfördes på internet. I förhållande till sin minimala budget kom den att bli den mest lönsamma filmen någonsin.

Produktionsår:
2015
Utbildningsnivå:
Folkhögskola / Studieförbund
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaKina om Kina

Mer än halva himlen

Avsnitt 4 av 8

Kinas kvinnor lämnar fattigdomen på landsbygden. I takt med det ökande välståndet blir många kvinnor egna företagare. Wu Xing, som driver en skola i Peking för fattiga unga kvinnor från landsbygden, anser det bara finns ett sätt att ändra på kvinnors villkor och det är utbildning. Men Kina är också enda landet i världen där fler kvinnor än män begår självmord.

Produktionsår:
2012
Utbildningsnivå:
Folkhögskola / Studieförbund
Extramaterial
Arbetsmaterial finns
Beskrivning