4 sökträffar som matchar

Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaUR Samtiden - Gräv 2018

Val, påverkan och propaganda

Vilka typer av yttre påverkan kan vi förvänta oss under valrörelsen 2018? Hur kan man förbereda sig som journalist och vad ska man fokusera på i det stora, snabba informationsflödet? Panelsamtal med forskaren James Pamment, journalisten Måns Mosesson, redaktören Martin Schori och mediestrategen Brit Stakston. Moderator: Marita Johansen. Inspelat på Helsingborg arena den 14 april 2018. Arrangör: Föreningen Grävande journalister.

Produktionsår:
2018
Utbildningsnivå:
Högskola
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaUR Samtiden - Internetdagarna

Sociala medier i valrörelsen: Brit Stakston

Mediestrategen Brit Stakston berättar om den roll de sociala medierna spelade under valrörelsen 2010. Vad fungerade, och vad fungerade inte? Vem vann valet på nätet? Arrangör: Stiftelsen för Internetinfrastruktur.

Produktionsår:
2010
Utbildningsnivå:
Allmänbildande
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaUR Samtiden - Internetdagarna

Sociala medier i valrörelsen - Paneldiskussion

Sammanfattning av politikernas arbete med sociala medier under valrörelsen 2010. Medverkande: Hampus Brynolf, f.d. medieredaktör för Socialdemokraterna; Ulrika Ingemarsdotter, ansvarig för sociala medier hos Centerpartiet; Anders Larsson, forskare. Moderator: Brit Stakston, mediestrateg. Arrangör: Stiftelsen för Internetinfrastruktur.

Produktionsår:
2010
Utbildningsnivå:
Allmänbildande
Beskrivning
Spelbarhet:
UR Skola
Längd:
TittaUR Samtiden - Internetdagarna

Sociala medier i valrörelsen: Anders Larsson

Anders Larsson är doktorand vid Institutionen för informatik och media, Uppsala Universitet. I sitt avhandlingsarbete arbetar han med hur olika samhälleliga institutioner arbetar med interaktiva funktioner, som sociala medier, på sina nätsidor. Han har studerat politiker från januari-september. Tittat på funktioner varje månad hur partierna arbetat. Arrangör: Stiftelsen för Internetinfrastruktur.

Produktionsår:
2010
Utbildningsnivå:
Allmänbildande
Beskrivning