series

UR Samtiden - Nyanländas lärande

Forskare och experter föreläser om och diskuterar nyanländas lärande.

• Högskola

• Pedagogiska frågor, Skola och samhälle, Samhällskunskap, Individer och gemenskaper

Programbild

Forskare i samtal om tänkt scenario

Om programmet

Tre forskare med rötter i Australien, Israel och England ger råd kring hur nyanlända elever kan integreras. Utgångspunkten är ett scenario där en svensk skola ska ta emot 20 flyktingar från Syrien. Medverkande: Mano Candappa, University College London; Halleli Pinson, Ben-Gurion University of the Negev och Ravinder Sidhu från University of Queensland. Moderator: Nihad Bunar. Inspelat den 17 maj 2016 på Kungliga Vetenskapsakademien, Stockholm. Arrangör: Kungliga Vetenskapsakademien.

Ämnesord:
Flyktingfrågor, Flyktingpolitik, Integration av flyktingar, Invandrarelever, Pedagogisk metodik, Samhällsvetenskap, Skolan, Sociala frågor, Undervisning
Produktionsår
2016
Talat språk
Engelska
Undertexter
Svenska
Moderator
Nihad Bunar
Medverkande
Mano Candappa, Halleli Pinson, Ravinder Sidhu

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Högskola
Skolämne:
Pedagogiska frågor, Skola och samhälle

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial

Liknande program