series

Spelet om hjärnan

För barn i 9-12-årsåldern som är nyfikna på den mänskliga hjärnan.

• Grundskola 4-6

• Biologi, Kropp och hälsa, Teknik, Kommunikations- och informationsteknik

Programbild

Beroende

Om programmet

Del 2 av 5. På nivå 2 i dataspelet Brains League vägrar David och Emmas avatarer Urus och Lynx gå vidare i spelet. De har nämligen blivit beroende av nikotin och choklad. Spelarna tvingas ringa jourhavande hjärnforskare som kommer med ett listigt förslag. Kommer avatarerna hinna till hjärnans belöningssystem i tid? Kommer de att kunna svara rätt på de tre frågor om beroende?

Ämnesord:
Hjärna
Produktionsår
2012
Tillgänglig till
30 juni 2024
Talat språk
Svenska

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Grundskola 4-6
Skolämne:
Biologi, Kropp och hälsa, Teknik, Kommunikations- och informationsteknik

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial

Liknande program