series

Matematikbiennalen 2024

Föreläsningar från Matematikbiennalen 2024.

• Lärarfortbildning

• Matematik, Pedagogiska frågor

Programbild

Att bygga tänkande klassrum – avsluta lektionen

Om programmet

Att bygga tänkande klassrum är en metod för att låta elever i slumpmässiga grupper arbeta med matematikuppgifter som får dem att tänka själva. Peter Liljedahl, professor i matematikdidaktik vid Simon Fraser University, berättar om metoden. Hur kan man hjälpa eleverna att omvandla den oorganiserade och informella förståelsen de fått från sitt grupparbete till organiserad och formaliserad inlärning för dem själva? Inspelat den 22 mars på Örebro universitet. Arrangör: Örebro universitet.

Ämnesord:
Didaktik, Grupparbete, Inlärning, Matematikundervisning, Pedagogik, Pedagogisk metodik, Undervisning
Produktionsår
2024
Tillgänglig till
2 november 2024
Talat språk
Engelska
Undertexter
Svenska
Föreläsare
Peter Liljedahl

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Lärarfortbildning
Skolämne:
Matematik, Pedagogiska frågor

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial

Liknande program