


Kommunikation i särskolan
Om programmet
Jessica Ericsson, kommunikationspedagog på Sundstagymnasiet i Karlstad, menar att en bra kommunikativ miljö resulterar i en tillgänglig miljö och ett kognitivt stöd för särskoleeleverna. På Sundstaskolans gymnasiesärskola arbetar pedagogerna med bilder och symboler som finns i form av vägledningsskyltar överallt på skolan och även i elevernas kommunikationshjälpmedel och scheman. Från FKS inspirationsdagar på ABF i Stockholm 10-11 mars 2014. Arrangör: Föreningen för kognitivt stöd.
- Ämnesord:
- Anpassade gymnasieskolan, Elever med särskilda behov, Tillgänglighet för personer med funktionsnedsättning, Undervisning, Visuell kommunikation
- Produktionsår
- 2014
- Talat språk
- Svenska
- Undertexter
- Svenska
Dela programmet
Pedagogiskt syfte
- Utbildningsnivå:
- Högskola
- Ämne:
- Pedagogiska frågor, Kvalitetsarbete och skolutveckling, Specialpedagogik
Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.
Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial