

Mobilspel
Finns även som Teckenspråkstolkat · Utan tolkning
Om programmet
Om man ska göra mobilspel måste man tänka på att mycket ska uttryckas på liten yta. Utmaningen består i att sortera godis med hjälp av symbolerna för logiska grindar. Efter besök hos Jonna Ingolf på King, som berättar om sitt jobb som "narrative designer", är det dags för utmaning nummer två. Nu ska deltagarna programmera en robot att klara en bana utan att köra in i vattenhinder eller sandbunkrar. Programmet avslutas med ett quiz.
- Ämnesord:
- Datorspel, Digital kompetens, Mobiltelefoner, Programmering, Smartphones, Spelprogrammering
- Produktionsår
- 2017
- Talat språk
- Svenska
- Undertexter
- Svenska
- Programledare
- Karin Nygårds
Dela programmet
Pedagogiskt syfte
- Utbildningsnivå:
- Grundskola 4-6
- Ämne:
- Information och media, Teknik, Kommunikations- och informationsteknik
Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.
Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial