series

UR Samtiden - Skolforum 2017

Föreläsningar om den senaste forskningen kring pedagogik och didaktik.

• Lärarfortbildning

• Pedagogiska frågor

Programbild

Flyktingskap, lärande och resiliens

Om programmet

Nihad Bunar är professor i barn- och ungdomsvetenskap och föreläser om villkor för inkludering av och lärande för nyanlända barn. Både ensamkommande och barn i familj berörs. Hur kan man förbättra villkoren för lärande och inkludering? Och hur skapar man möjliggörande kontexter kring barnen? Inspelat på Skolforum, Stockholmsmässan den 30 oktober 2017. Arrangör: Skolforum.

Ämnesord:
Inkluderande utbildning, Invandrarbarn, Invandrarelever, Pedagogisk metodik, Skolan, Undervisning
Produktionsår
2017
Talat språk
Svenska
Undertexter
Svenska
Nihad Bunar

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Lärarfortbildning
Skolämne:
Pedagogiska frågor, Didaktik och metod, Samhällskunskap, Individer och gemenskaper

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial

1

juli

Empatisk nyfikenhet

Kommande avsnitt

1

juli

Textsamtal och bildpromenader

Kommande avsnitt

1

juli

Hjärnkunskap för en likvärdig skola

Kommande avsnitt

1

juli

Läraren och den stökiga eleven

Kommande avsnitt

1

juli

Grejen med grammatik

Kommande avsnitt

1

juli

Efter diagnosen

Kommande avsnitt

1

juli

NPF-säkrad skola

Kommande avsnitt

1

juli

Hjärna i förskolan

Kommande avsnitt

1

juli

Makerspace i skolan

Kommande avsnitt

1

juli

Aktiv läskraft

Kommande avsnitt

1

juli

Entreprenöriellt lärande i fritidshem

Kommande avsnitt

Liknande program