series

Didaktorn

Samtal med personer i eller utanför det pedagogiska fältet.

• Lärarfortbildning

• Pedagogiska frågor

Programbild

Digitaliserad matteundervisning

Om programmet

Gör digital matteundervisning att fler elever lär sig mer? Ja, om den görs på rätt sätt med rätt program, säger Johan Wallin på Skolforskningsinstitutet. Annars kan man lika gärna använda papper och penna, och då riskerar den digitala investeringen bli pengar i sjön. För att få positiva effekter på kunskapsresultaten krävs mycket av utformningen av de digitala lär-resurserna - och även hur de används. Johan Wallin berättar om de viktigaste slutsatserna i forskningsöversikten från Skolforskningsinstitutet, och hur rapporten kan vara ett stöd för en skola som ska välja redskap och metod.

Ämnesord:
Datorstödd undervisning, Matematikundervisning, Pedagogik, Pedagogisk metodik, Undervisning
Produktionsår
2018
Tillgänglig till
30 juni 2024
Talat språk
Svenska
Programledare
Natanael Derwinger
Medverkande
Johan Wallin
Ladda ner programmetLadda ner programmet

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Lärarfortbildning
Skolämne:
Pedagogiska frågor, Didaktik och metod

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial

Liknande program