

Varför misslyckas bra professionell utveckling?
Om programmet
Det finns en forskningskonsensus om att bra professionell utveckling tar tid och ska fokusera på inlärning. Ändå har en rad nya tester visat att professionell utveckling med hjälp av dessa modeller har haft en begränsad inverkan på lärarutövningen och ingen inverkan på studentresultat. Varför är det så? Harry Fletcher-Wood, biträdande utbildningschef på Institute for teaching i Storbritannien, berättar. Inspelat den 10 mars 2018 på Fredrika Bremergymnasiet i Haninge. Arrangör: ResearchED.
- Ämnesord:
- Skolan, Skolutveckling, Undervisning
- Produktionsår
- 2018
- Talat språk
- Engelska
- Undertexter
- Svenska
- Föreläsare
- Harry Fletcher-Wood
Dela programmet
Pedagogiskt syfte
- Utbildningsnivå:
- Lärarfortbildning
- Skolämne:
- Pedagogiska frågor, Kvalitetsarbete och skolutveckling
Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.
Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial