

Lågaffektivt bemötande - effektivt?
Om programmet
Lågaffektivt bemötande är ett förhållningssätt för pedagoger där ansvaret alltid ligger hos läraren om en elev bråkar och stör. Läraren måste komma på ett sätt att vinna över eleven på sin sida. Men lågaffektivt bemötande som metod har också mött motstånd, kritiker har raljerande döpt om det till låg-effektivt bemötande och menat att det leder till kravlöshet och kaos. Vi besöker Aggarpskolan i Svedala i Skåne där förstelärare Johan Sander säger sig ha uppnått goda resultat med lågaffektivt bemötande.
- Ämnesord:
- Arbetspsykologi, Bemötande, Konfliktlösning, Lärare och elever, Lärarrollen, Psykologi, Skolan, Skolpersonal, Tillämpad psykologi, Undervisning
- Produktionsår
- 2019
- Talat språk
- Svenska
- Reporter
- Paul Honkanen
- Medverkande
- Johan Sander
Dela programmet
Pedagogiskt syfte
- Utbildningsnivå:
- Lärarfortbildning
- Ämne:
- Pedagogiska frågor
Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.
Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial