

Att bli en skola för alla under nyliberalismen
Om programmet
I Sverige ska vi ha en skola för alla, men hur översätts det till praktik? Karin Larsson Hult berättar om hur arbetet med att skapa en inkluderande skola ibland hamnar i konflikt med ett nyliberalt utbildningssystem där fokus ofta ligger på konkurrens, mätbara prestationer och förväntningar på effektivitet. Inspelat den 21 mars 2019 på Mittuniversitetet i Östersund. Arrangör: Forum för genusvetenskap, Mittuniversitetet i Östersund.
- Ämnesord:
- Inkluderande utbildning, Pedagogik, Pedagogisk psykologi, Skolan, Skolans socialpsykologi, Undervisning, Utbildningspolitik
- Produktionsår
- 2019
- Talat språk
- Svenska
- Undertexter
- Svenska
- Föreläsare
- Karin Larsson
Dela programmet
Pedagogiskt syfte
- Utbildningsnivå:
- Högskola
- Ämne:
- Pedagogiska frågor
Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.
Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial