series

Mediesnacket

Mediefördjupning från Lilla Aktuellt skola.

• Grundskola 4-6

• Information och media, Informationssökning och källkritik, Internet och digitala medier, Massmedier, Samhällskunskap

Programbild

Reklam i sociala medier

Om programmet

Svenska influerare är dåliga på att ange när deras inlägg i sociala medier är reklam. Konsumentverket ska nu granska drygt 50 konton. Yasmine Winberg som är chefredaktör för Resumé gästar studion och pratar mer om det här.

Ämnesord:
Användargenererat innehåll, Influerare, Marknadsföring via sociala medier
Produktionsår
2025
Tillgänglig till
30 juni 2029
Talat språk
Svenska
Undertexter
Svenska

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Grundskola 4-6
Skolämne:
Information och media, Internet och digitala medier

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial

Kompletterande program

Liknande program