Till huvudinnehåll
series

UR Samtiden - Grav språkstörning

Hur möter man barn och unga som bär på en grav språkstörning?

• Högskola

• Pedagogiska frågor, Specialpedagogik

Programbild

Barns möten med skriftspråket

Caroline Liberg, professor i utbildningsvetenskap vid Uppsala universitet, visar exempel på hur olika läs- och skrivmiljöer i förskoleåren och skolåren kan se ut och hur man som pedagog kan göra för att stödja en så positiv utveckling som möjligt under de första skolåren. Inspelat i Uppsala konsert och kongress i april 2012. Arrangör: Specialpedagogiska skolmyndigheten.

Om programmet

Ämnesord:

Läs- och skrivkunnighet, Läsförståelse, Pedagogik, Pedagogisk psykologi, Språkutveckling, Språkvetenskap, Undervisning

Produktionsår:

2012

Tillgänglig till:

30 juni 2023

Talat språk:

Svenska

Undertexter:

Svenska

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:

Högskola

Skolämne:

Pedagogiska frågor, Specialpedagogik

Arbetsmaterial

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar medprogram och pedagogiskt material

Liknande program