series

UR Samtiden - Entreprenöriellt lärande 2015

Vad betyder entreprenöriellt lärande i skola och utbildning?

• Högskola

• Pedagogiska frågor

Programbild

Forskningscirklar och design som lärande

Om programmet

Utifrån begreppen design och forskningscirklar diskuterar forskarna Per-Anders Hillgren och Magnus Johansson hur man som lärare kan genomföra utbildning utifrån behov, problem och utmaningar. Vi får inte fastna i lösningar som bara passar in i rådande strukturer och system. Vi måste också våga utforska idéer som inte fungerar idag men som skulle kunna fungera om vi påverkar strukturer högre upp. Hur löser vi problem och hur håller vi fast vid nya idéer utan att falla in i rådande strukturer? Inspelat den 19 oktober 2015 i Orkanen på Malmö högskola. Arrangör: Malmö högskola.

Ämnesord:
Entreprenöriellt lärande, Entreprenörskap, Företagsekonomi, Företagsformer, Företagsledning, Företagsorganisation, Organisationsutveckling, Pedagogik, Pedagogisk metodik, Undervisning
Produktionsår
2016
Talat språk
Svenska
Undertexter
Svenska
Föreläsare
Per-Anders Hillgren, Magnus Johansson

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Högskola
Skolämne:
Pedagogiska frågor, Samhällskunskap, Arbetsmarknad och arbetsliv

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial

Liknande program