series

UR Samtiden - Nyanländas lärande

Forskare och experter föreläser om och diskuterar nyanländas lärande.

• Högskola

• Pedagogiska frågor, Skola och samhälle, Samhällskunskap, Individer och gemenskaper

Programbild

Inkluderande och medkännande lärare sökes

Om programmet

Forskaren Halleli Pinson berättar om sin undersökning där hon har frågat lärare och skolpersonal i England hur ett bra bemötande av nyanlända elever bör ser ut. Inkludering och medkänsla är viktiga begrepp för de flesta lärare, liksom att kunna se bortom flyktingstämpeln och behandla alla elever som individer med rätt till utbildning. Inspelat den 17 maj 2016 på Kungliga Vetenskapsakademien, Stockholm. Arrangör: Kungliga Vetenskapsakademien.

Ämnesord:
Integration av flyktingar, Invandrarelever, Invandrarundervisning, Skolan, Undervisning
Produktionsår
2016
Talat språk
Engelska
Undertexter
Svenska
Föreläsare
Halleli Pinson

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Högskola
Skolämne:
Pedagogiska frågor, Lärarroll och ledarskap, Samhällskunskap, Individer och gemenskaper

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial

Liknande program