Till huvudinnehåll
series

Programmera mera - teckenspråk

Barn deltar i utmaningar som har med programmering att göra.

• Grundskola F-3

• Information och media, Teckenspråk, Teknik, Kommunikations- och informationsteknik

Programbild

Maskinkod

Vi lär oss grunden bakom programmering och tankearbetet som krävs. Första utmaningen handlar om mönster. Deltagarna ska pärla varsitt halsband med samma mönster som färdiga armband. I den andra utmaningen ska deltagarna prova på datorns eget språk, maskinkod. I tredje och sista utmaningen ska deltagarna programmera en mänsklig robot att vattna en blomma genom att använda kodbrickor. Som slutfråga vill Gabriella veta vad en ASCII-tabell är för något.

Om programmet

Ämnesord:

Digital kompetens, Maskinspråk, Programmering

Produktionsår:

2016

Tillgänglig till:

30 juni 2023

Talat språk:

Svenskt teckenspråk

Undertexter:

Svenska

  • Programledare:

    Gabriella Della Morte Pålstam

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:

Grundskola F-3

Skolämne:

Information och media, Teckenspråk, Teknik, Kommunikations- och informationsteknik

Arbetsmaterial

Lärarhandledning

      Läs mer om hur vi arbetar medprogram och pedagogiskt material

      Liknande program