series

UR Samtiden - Forskardagarna 2016

Föreläsningar från Forskardagarna 2016.

• Högskola

• Samhällskunskap

Programbild

Platsens varumärke

Om programmet

Vad är syftet med en slogan eller logotyp för en plats? Är det att attrahera investerare, turister eller studenter, eller handlar det om något mer? Andrea Lucarelli är forskare i ekonomi och har undersökt platsvarumärkning - eller place branding - som används i Sverige och i hela välden. Det kan vara "I love NY" eller "Botkyrka - långt ifrån lagom". Men Lucarelli har även hittat en politisk konsekvens som han berättar om här. Inspelat den 12 oktober 2016 på Stockholms universitet. Arrangör: Stockholms universitet.

Ämnesord:
Företagsekonomi, Marknadsföring, Platsmarknadsföring, Slogans, Städer, Varumärken
Produktionsår
2017
Talat språk
Engelska
Undertexter
Svenska
Föreläsare
Andrea Lucarelli

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Högskola
Skolämne:
Samhällskunskap

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial

Liknande program