Till huvudinnehåll
series

UR Samtiden - Specialpedagogikens dag 2017

Föreläsningar med fokus på språkstörning.

• Lärarfortbildning

• Pedagogiska frågor, Specialpedagogik

Programbild

Behövs språkstöd i klassrummet?

Språkförståelse är kärnan i allt lärande som sker i ett klassrum, säger Julie Dockrell som är professor vid London University Collage. Förmågan till språk och kommunikation är den vanligaste funktionsnedsättningen hos barn i skolåldern i Storbritannien - och troligtvis det minst uppmärksammade. Julie Dockrell berättar att det har blivit hennes mission att skapa en länk mellan den pedagogiska forskning och praktiken i klassrummet. Inspelat den 15 mars på Aula Magna, Stockholms universitet. Arrangör: Specialpedagogiska institutionen på Stockholms universitet.

Om programmet

Ämnesord:

Elever med särskilda behov, Pedagogisk forskning , Specialundervisning , Språkinlärning, Språkstörningar, Undervisning

Produktionsår:

2017

Tillgänglig till:

30 juni 2023

Talat språk:

Engelska

Undertexter:

Svenska

Ladda ner programmet:

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:

Lärarfortbildning

Skolämne:

Pedagogiska frågor, Specialpedagogik, Utbildningsvetenskaplig forskning

Arbetsmaterial

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar medprogram och pedagogiskt material

Liknande program