series

En skola för alla

Ett samtal om hur undervisningen kan gynna alla elever i klassen.

• Lärarfortbildning

• Pedagogiska frågor, Didaktik och metod, Specialpedagogik

Programbild

Inkluderande undervisning

Om programmet

Läraren Katarina Åkerman Gustafsson diskuterar med sin före detta elev Emil Häggbom om vad som är viktigt när det gäller inkluderande undervisning. De pratar om vikten av att erbjuda olika undervisningssätt, om elevmedverkan och tydlighet kring förväntningar och betygskriterier. Och hur kan man avdramatisera prov och utvärderingar?

Ämnesord:
Adhd, Betyg, Dyslexi, Elever med särskilda behov, Grundskolan, Gymnasieskolan, Inkluderande utbildning, Pedagogik, Pedagogisk metodik, Undervisning
Produktionsår
2019
Tillgänglig till
30 juni 2024
Talat språk
Svenska
Undertexter
Svenska
Medverkande
Katarina Åkerman Gustafsson, Emil Häggbom

Pedagogiskt syfte

Genom att ta del av en annan pedagogs erfarenheter, ska en lärare kunna få nya idéer, reflektera kring sitt eget sätt att undervisa eller få ett diskussionsunderlag till det egna lärar- eller arbetslaget.

Utbildningsnivå:
Lärarfortbildning
Skolämne:
Pedagogiska frågor, Betyg och bedömning, Didaktik och metod, Specialpedagogik

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial

Liknande program