Till huvudinnehåll
series

Algoritmen

Om de mönster och formler som väver ihop oss med internet.

• Gymnasieskola

• Information och media, Internet och digitala medier

Klimatsmart onlineshopping

Klimatsmart onlineshopping

Om programmet

Åtta av tio unga idag känner klimatångest, enligt en stor internationell studie. Samtidigt står en stor andel av unga personer för både shoppingvanorna och klimatmedvetenheten inom dagens e-handel. Hur kan man onlineshoppa klimatsmart i en trendkänslig samtid som premierar nytt och fräscht? Vi frågar klimataktivisten och grundaren av Klimatklubben - Maria Soxbo, filosofen Ida Hallgren och pratar med en av Sveriges största influencers, Therese Lindgren, om hennes beslut att sluta marknadsföra fast fashion.

Ämnesord:
Företagsekonomi, Hållbar livsstil, IT, Informationsteknik, Internet, Klimatförändringar, Konsumtion, Köpvanor, Marknadsföring, Mode, Shopping
Produktionsår
2022
Tillgänglig till
30 juni 2026
Talat språk
Svenska
Medverkande
Maria Soxbo, Ida Hallgren, Therese Lindgren
Ladda ner programmet

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Gymnasieskola
Skolämne:
Hem- och konsumentkunskap, Ekonomi och konsumtion, Hushåll och livsstil, Information och media, Internet och digitala medier

Arbetsmaterial

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar medprogram och pedagogiskt material

Liknande program