series

UR Samtiden - NPF-skoldagarna 2021

Föreläsningar om elever med NPF-diagnoser och skolans ansvar.

• Högskola

• Pedagogiska frågor, Specialpedagogik, Samhällskunskap, Individer och gemenskaper

Programbild

Kartlägga skolmiljö för barn med autism

Om programmet

Hur kan vi bättre förstå vilka villkor som påverkar skolgången för barn med autism? Och hur kan den kunskapen användas i praktiken? Psykologen Hampus Bejnö forskar om APERS, ett verktyg som används för att kartlägga skolmiljön för barn med autism. Den första studien är gjord i förskolemiljö och nu jobbar han med hur detta kan användas i grundskolan. Inspelat den 11-12 november 2021 i Aula Medica på Karolinska Institutet. Arrangör: KIND, Karolinska institutet.

Ämnesord:
Barn med autism, Elever med särskilda behov, Skolan, Undervisning
Produktionsår
2022
Tillgänglig till
30 juni 2025
Talat språk
Svenska
Undertexter
Svenska
Föreläsare
Hampus Bejnö
Ladda ner programmetLadda ner programmet

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Högskola
Skolämne:
Pedagogiska frågor, Specialpedagogik

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial

Liknande program