series

UR Samtiden - Matematikbiennalen 2022

Föreläsningar från Matematikbiennalen 2022.

• Lärarfortbildning

• Matematik, Pedagogiska frågor

Programbild

Kan intensivundervisning lösa problem med taluppfattningen?

Om programmet

Hur upptäcker man elever som är svaga i matematik? Och är intensivundervisning det bästa sättet att möta dessa svårigheter? Bodil Lövgren, projektledare och skolutvecklare med fokus på matematik, och Martina Kulläng, förstelärare och speciallärare i matematik, ger exempel på hur de jobbat med screening och andra metoder för att upptäcka svårigheterna. De tar också upp hur de arbetat med intensivundervisning. Inspelat den 1 april 2022 på Linnéuniversitetet i Växjö. Arrangör: Linnéuniversitetet.

Ämnesord:
Elever med särskilda behov, Matematikundervisning, Pedagogik, Pedagogisk metodik, Undervisning
Produktionsår
2022
Tillgänglig till
30 juni 2024
Talat språk
Svenska
Undertexter
Svenska
Föreläsare
Bodil Lövgren, Martina Kulläng
Ladda ner programmetLadda ner programmet

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Lärarfortbildning
Skolämne:
Matematik, Pedagogiska frågor, Didaktik och metod, Specialpedagogik

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial

Liknande program