Till huvudinnehåll
series

UR Samtiden - Matematikbiennalen 2022

Föreläsningar från Matematikbiennalen 2022.

• Lärarfortbildning

• Matematik, Pedagogiska frågor

Programbild

Kan intensivundervisning lösa problem med taluppfattningen?

Hur upptäcker man elever som är svaga i matematik? Och är intensivundervisning det bästa sättet att möta dessa svårigheter? Bodil Lövgren, projektledare och skolutvecklare med fokus på matematik, och Martina Kulläng, förstelärare och speciallärare i matematik, ger exempel på hur de jobbat med screening och andra metoder för att upptäcka svårigheterna. De tar också upp hur de arbetat med intensivundervisning. Inspelat den 1 april 2022 på Linnéuniversitetet i Växjö. Arrangör: Linnéuniversitetet.

Om programmet

Ämnesord:

Elever med särskilda behov, Matematikundervisning, Pedagogik, Pedagogisk metodik, Undervisning

Produktionsår:

2022

Tillgänglig till:

30 juni 2024

Talat språk:

Svenska

Undertexter:

Svenska

  • Föreläsare:

    Bodil Lövgren, Martina Kulläng

Ladda ner programmet:

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:

Lärarfortbildning

Skolämne:

Matematik, Pedagogiska frågor, Didaktik och metod, Specialpedagogik

Arbetsmaterial

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar medprogram och pedagogiskt material

Liknande program