series

Mediesnacket

Mediefördjupning från Lilla Aktuellt skola.

• Grundskola 4-6

• Information och media, Informationssökning och källkritik, Massmedier, Samhällskunskap

Programbild
Vi har tekniska problem. Försök igen om en stund.

Hype kring butiksöppning

Om programmet

Mediesnacket handlar om hur en sminkbutik lyckades att få tusentals ungdomar att köa i timmar i samband med deras butiksöppning i Stockholm. Reklamexperten Jacob Östberg reder ut frågor om reklam och hype.

Ämnesord:
Butikskedjor, Marknadsföring
Produktionsår
2023
Tillgänglig till
30 juni 2027
Talat språk
Svenska
Undertexter
Svenska

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Grundskola 4-6
Skolämne:
Information och media

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial

Liknande program