series

Nordiska dyslexikongressen 2024

Föreläsningar kring läs- och skrivsvårigheter samt dyslexi.

• Lärarfortbildning

• Pedagogiska frågor, Didaktik och metod, Specialpedagogik

Programbild

Observation och kartläggning av språk hos F-6

Om programmet

Varför ska vi vara observanta på språkutvecklingen? Logopeden Astrid Frylmark, berättar varför och hur man som lärare kan vara observant på barn med språkstörning för att så tidigt som möjligt upptäcka det. Kanske är en hyperaktiv eller tillbakadragen elev ett tecken på att man inte hänger med på lektionen? Inspelat den 23 augusti 2024 i Aula Magna, Stockholms universitet. Arrangörer: Svenska dyslexistiftelsen och Svenska dyslexiföreningen.

Ämnesord:
Elever med särskilda behov, Läs- och skrivsvårigheter, Språkstörningar, Undervisning
Produktionsår
2024
Tillgänglig till
30 juni 2026
Talat språk
Svenska
Undertexter
Svenska
Föreläsare
Astrid Frylmark
Ladda ner programmetLadda ner programmet

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Lärarfortbildning
Skolämne:
Pedagogiska frågor, Didaktik och metod, Specialpedagogik

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial

Liknande program