series

UR Samtiden - Barn med annorlunda språkutveckling

Föreläsningar om språknedsättning hos barn och unga.

• Högskola

• Pedagogiska frågor, Specialpedagogik

Programbild

Tidig ordinlärning

Om programmet

Vad händer i hjärnan när 1,5-åringen lär sig ord? Kristina Borgström och Janne von Koss Torkildsen berättar om en svensk-norsk studie där de med hjälp av elektroder på barnets huvud lyckats mäta hur hjärnan bearbetar ord. Inspelat den 25 augusti 2016 på Lunds universitet. Arrangör: Linnémiljön CCL och avdelningen för logopedi, foniatri och audiologi, Lunds universitet.

Ämnesord:
Språkinlärning, Språkutveckling, Språkvetenskap
Produktionsår
2016
Tillgänglig till
30 juni 2025
Talat språk
Svenska
Undertexter
Svenska
Föreläsare
Kristina Borgström, Janne von Koss Torkildsen
Ladda ner programmetLadda ner programmet

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Högskola
Skolämne:
Samhällskunskap, Individer och gemenskaper

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial

Liknande program