Till huvudinnehåll
series

UR Samtiden - Forskardagarna 2016

Föreläsningar från Forskardagarna 2016.

• Högskola

• Samhällskunskap

Programbild

Platsens varumärke

Vad är syftet med en slogan eller logotyp för en plats? Är det att attrahera investerare, turister eller studenter, eller handlar det om något mer? Andrea Lucarelli är forskare i ekonomi och har undersökt platsvarumärkning - eller place branding - som används i Sverige och i hela välden. Det kan vara "I love NY" eller "Botkyrka - långt ifrån lagom". Men Lucarelli har även hittat en politisk konsekvens som han berättar om här. Inspelat den 12 oktober 2016 på Stockholms universitet. Arrangör: Stockholms universitet.

Om programmet

Ämnesord:

Företagsekonomi, Marknadsföring, Platsmarknadsföring, Slogans, Städer, Varumärken

Produktionsår:

2017

Tillgänglig till:

30 juni 2023

Talat språk:

Engelska

Undertexter:

Svenska

  • Föreläsare:

    Andrea Lucarelli

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:

Högskola

Skolämne:

Samhällskunskap

Arbetsmaterial

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar medprogram och pedagogiskt material

Liknande program