series

UR Samtiden - Berättelser ur svensk näringslivshistoria

Föreläsningar och samtal om den svenska näringslivshistorien.

• Högskola

• Samhällskunskap, Arbetsmarknad och arbetsliv

Programbild

Businessen bakom Vasaloppet

Om programmet

Utan sponsring inget Vasalopp. Redan det första Vasaloppet var beroende av sponsring och sedan dessa har samarbeten med företag varit en självklar del av loppets historia. Det kan gälla soppa, chokladbollar, tidtagning, nummerlappsreklam och namngivning av lopp. Karin Jansson Myhr, redaktör vid Centrum för näringslivshistoria, berättar vad som kännetecknar lyckad sponsring. Inspelat den 19 maj 2021 på Centrum för näringslivshistoria. Arrangör: Centrum för näringslivshistoria.

Ämnesord:
Företagande, Historia, Idrott, Längdåkning, Näringsliv, PR, Reklam, Skidsport, Sponsring, Sport, Sverige, Vintersport
Produktionsår
2021
Talat språk
Svenska
Undertexter
Svenska
Föreläsare
Karin Jansson Myhr

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Högskola
Skolämne:
Idrott och hälsa, Rörelse och friluftsliv, Samhällskunskap, Arbetsmarknad och arbetsliv

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial

Liknande program