Till huvudinnehåll
series

UR Samtiden - NPF-skoldagarna 2021

Föreläsningar om elever med NPF-diagnoser och skolans ansvar.

• Högskola

• Pedagogiska frågor, Specialpedagogik, Samhällskunskap, Individer och gemenskaper

Programbild

Kartlägga skolmiljö för barn med autism

Om programmet

Hur kan vi bättre förstå vilka villkor som påverkar skolgången för barn med autism? Och hur kan den kunskapen användas i praktiken? Psykologen Hampus Bejnö forskar om APERS, ett verktyg som används för att kartlägga skolmiljön för barn med autism. Den första studien är gjord i förskolemiljö och nu jobbar han med hur detta kan användas i grundskolan. Inspelat den 11-12 november 2021 i Aula Medica på Karolinska Institutet. Arrangör: KIND, Karolinska institutet.

Ämnesord:
Barn med autism, Elever med särskilda behov, Skolan, Undervisning
Produktionsår:
2022
Tillgänglig till:
30 juni 2024
Talat språk:
Svenska
Undertexter:
Svenska
Föreläsare:
Hampus Bejnö
Ladda ner programmet:

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Högskola
Skolämne:
Pedagogiska frågor, Specialpedagogik

Arbetsmaterial

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar medprogram och pedagogiskt material

Liknande program