series

UR Samtiden - Matematikbiennalen 2022

Föreläsningar från Matematikbiennalen 2022.

• Lärarfortbildning

• Matematik, Pedagogiska frågor

Programbild

Tekniken styr pedagogiken

Om programmet

Under en längre tid har tekniken som används i matematikundervisningen setts som ett verktyg för att förverkliga pedagogiken i undervisningen. Kan det vara så att tekniken och de program som används i undervisningen påverkar pedagogiken på ett fundamentalt sätt? Och vad innebär det i sådana fall för matematikundervisningen? Dan Meyer, forskningsledare vid Stanford university, försöker reda ut frågan. Inspelat den 1 april 2022 på Linnéuniversitetet i Växjö. Arrangör: Linnéuniversitetet.

Ämnesord:
Datorstödd undervisning, Matematikundervisning, Pedagogik, Pedagogisk metodik, Undervisning
Produktionsår
2022
Tillgänglig till
30 juni 2024
Talat språk
Engelska
Undertexter
Svenska
Föreläsare
Dan Meyer
Ladda ner programmetLadda ner programmet

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Lärarfortbildning
Skolämne:
Matematik, Pedagogiska frågor, Didaktik och metod, IT, medier och digital kompetens

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial

Liknande program