series

Mediesnacket

Mediefördjupning från Lilla Aktuellt skola.

• Grundskola 4-6

• Information och media, Informationssökning och källkritik, Massmedier, Samhällskunskap

Programbild

Valreklam

Om programmet

I årets valkampanjer är vi vana att se reklam från olika partier runt omkring oss. Reklamexperten Paul Rouge svarar på frågan varför flera politiska partier gör reklam just på TikTok, när barn ändå inte får rösta.

Ämnesord:
Marknadsföring via sociala medier, Propaganda , Reklam, Sociala medier, Val (statsvetenskap)
Produktionsår
2022
Tillgänglig till
30 juni 2026
Talat språk
Svenska
Undertexter
Svenska
Medverkande
Paul Rouge

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Grundskola 4-6
Skolämne:
Information och media, Informationssökning och källkritik, Internet och digitala medier

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial

Liknande program