series

Programmera mera för lärare

Undervisningstips och förklaringar till begrepp om programmering.

• Lärarfortbildning

• Information och media, Pedagogiska frågor, Didaktik och metod, IT, medier och digital kompetens, Teckenspråk, Teknik, Kommunikations- och informationsteknik

Programbild

Villkor

Om programmet

Kristofer berättar om villkor i den digitala världen. Datorer programmeras ofta med villkor som de ska följa. Eleverna skapar villkor för ett spel som de sedan spelar.

Ämnesord:
Datorspel, Digital kompetens, Pedagogik, Pedagogisk metodik, Programmering, Spelprogrammering, Undervisning, Undervisning i tekniska ämnen
Produktionsår
2017
Tillgänglig till
30 juni 2025
Talat språk
Svenskt teckenspråk
Undertexter
Svenska
Medverkande
Ann-Louise Lindström, Kristofer Carlsson

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Lärarfortbildning
Skolämne:
Information och media, Pedagogiska frågor, Didaktik och metod, IT, medier och digital kompetens, Teckenspråk, Teknik, Kommunikations- och informationsteknik

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial

Liknande program