series

UR Samtiden - Nordens nyanlända barn och unga

Om mottagande och inkludering av nyanlända barn och unga.

• Högskola

• Samhällskunskap, Individer och gemenskaper

Programbild

Inkluderande av nyanlända elever

Om programmet

Vad bör lärare göra för att nyanlända elever ska känna sig inkluderade? Hildegunn Fandrem, professor i pedagogik vid Læringsmiljøsenteret i Stavanger berättar om olika strategier för anpassning till ny kultur och vad lärarna kan göra för att de nyanlända ska känna sig inkluderade. Inspelat den 7 december 2017 på Nordatlantens Brygge i Köpenhamn. Arrangör: Nordens välfärdscenter.

Ämnesord:
Inkluderande utbildning, Invandrarelever, Norge, Pedagogik, Pedagogisk metodik, Skolan, Undervisning
Produktionsår
2017
Talat språk
Norska
Undertexter
Svenska
Föreläsare
Hildegunn Fandrem

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Högskola
Skolämne:
Pedagogiska frågor, Didaktik och metod, Lärarroll och ledarskap, Samhällskunskap, Individer och gemenskaper

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial

Liknande program