

Inkluderande av nyanlända elever
Om programmet
Vad bör lärare göra för att nyanlända elever ska känna sig inkluderade? Hildegunn Fandrem, professor i pedagogik vid Læringsmiljøsenteret i Stavanger berättar om olika strategier för anpassning till ny kultur och vad lärarna kan göra för att de nyanlända ska känna sig inkluderade. Inspelat den 7 december 2017 på Nordatlantens Brygge i Köpenhamn. Arrangör: Nordens välfärdscenter.
- Ämnesord:
- Inkluderande utbildning, Invandrarelever, Norge, Pedagogik, Pedagogisk metodik, Skolan, Undervisning
- Produktionsår
- 2017
- Talat språk
- Norska
- Undertexter
- Svenska
- Föreläsare
- Hildegunn Fandrem
Dela programmet
Pedagogiskt syfte
- Utbildningsnivå:
- Högskola
- Skolämne:
- Pedagogiska frågor, Didaktik och metod, Lärarroll och ledarskap, Samhällskunskap, Individer och gemenskaper
Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.
Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial