

Att få veta eller upptäcka
Om programmet
Mathias Norqvist berättar om sin forskning inom matematikdidaktik vid Umeå universitet. Han har studerat elevers sätt att tänka när de löser matematiska problem. Resultaten visar att de elever som kom på egna lösningar på problem lärde sig mer än de elever som arbetade med traditionella sätt att lösa matematiska uppgifter i läroböcker. Inspelat på Karlstads universitet den 25-26 januari 2018. Arrangör: Karlstads universitet.
- Ämnesord:
- Didaktik, Matematik, Matematikundervisning, Pedagogik, Pedagogisk metodik, Undervisning
- Produktionsår
- 2018
- Talat språk
- Svenska
- Undertexter
- Svenska
- Föreläsare
- Mathias Nordqvist
Dela programmet
Pedagogiskt syfte
- Utbildningsnivå:
- Lärarfortbildning
- Ämne:
- Matematik, Pedagogiska frågor, Didaktik och metod, Utbildningsvetenskaplig forskning
Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.
Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial