series

NPF-podden

Om frågor som rör barn med neuropsykiatriska diagnoser.

• Lärarfortbildning

• Pedagogiska frågor, Specialpedagogik, Samhällskunskap, Individer och gemenskaper

Programbild

Värderande ord stämplar elever

Om programmet

En specialpedagog undrar hur hon ska få sina lärarkollegor att sluta använda värderande ord som "trött, lat, jobbig och krånglig" när de skriver eller talar om sina elever. Logoped Ulrika Aspeflo och psykolog Bo Hejlskov Elvén handleder på telefon.

Ämnesord:
Barn med neuropsykiatrisk funktionsnedsättning, Elever med särskilda behov, Lärare och elever, Lärarrollen, Skolan, Skolpersonal, Specialpedagoger, Undervisning
Produktionsår
2018
Tillgänglig till
30 juni 2025
Talat språk
Svenska
Medverkande
Bo Hejlskov Elvén, Ulrika Aspeflo
Ladda ner programmetLadda ner programmet

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Lärarfortbildning
Skolämne:
Pedagogiska frågor, Lärarroll och ledarskap, Specialpedagogik

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial

Liknande program