

Businessen bakom Vasaloppet
Om programmet
Utan sponsring inget Vasalopp. Redan det första Vasaloppet var beroende av sponsring och sedan dessa har samarbeten med företag varit en självklar del av loppets historia. Det kan gälla soppa, chokladbollar, tidtagning, nummerlappsreklam och namngivning av lopp. Karin Jansson Myhr, redaktör vid Centrum för näringslivshistoria, berättar vad som kännetecknar lyckad sponsring. Inspelat den 19 maj 2021 på Centrum för näringslivshistoria. Arrangör: Centrum för näringslivshistoria.
- Ämnesord:
- Företagande, Historia, Idrott, Längdåkning, Näringsliv, PR, Reklam, Skidsport, Sponsring, Sport, Sverige, Vintersport
- Produktionsår
- 2021
- Talat språk
- Svenska
- Undertexter
- Svenska
- Föreläsare
- Karin Jansson Myhr
Dela programmet
Pedagogiskt syfte
- Utbildningsnivå:
- Högskola
- Skolämne:
- Idrott och hälsa, Rörelse och friluftsliv, Samhällskunskap, Arbetsmarknad och arbetsliv
Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.
Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial