series

Algoritmen

Om de mönster och formler som väver ihop oss med internet.

• Gymnasieskola

• Information och media, Internet och digitala medier

Programbild

Är Kardashian-eran över?

Om programmet

Klimatkris och ekonomisk kris rimmar inte med köphets och överkonsumtion. Så vad ska influencers tjäna pengar på i framtiden? Algoritmen undersöker anti-trender som de-influencing och slow-fashion. Vi pratar med PR-specialisten Patrizzia Ohlson som menar att vi befinner oss i ett skifte, på väg in i en post Kardashian-era. Influencerexperten Frans Strandberg "Tramsfrans" kommer också förbi studion och berättar om varför han tror att framtidens influencers kommer att vara en aning tråkigare.

Ämnesord:
IT, Influenser, Influerare, Informationsteknik, Sociala medier
Produktionsår
2023
Tillgänglig till
30 juni 2027
Talat språk
Svenska
Medverkande
Patrizzia Ohlson, Frans Strandberg
Ladda ner programmetLadda ner programmet

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Gymnasieskola
Skolämne:
Information och media, Internet och digitala medier

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial

Liknande program