series

Vem ska jag tro på? - syntolkat

Hur ska man förstå vad som är sant eller falskt i medieflödet?

• Allmänbildande

• Information och media

Programbild

Om influencers och reklam

Finns även som Teckenspråkstolkat · Utan tolkning

Om programmet

Vi tittar på hur influerarbranschen fungerar och hur den har påverkat företagens sätt att göra reklam. Vi träffar Camilla Gervide som driver “Bloggbevakning” och granskar andra influerare. Kodjo Akolor åker till Umeå där han besöker influeraren Antonia ”Anty” Johnson och får ta del av hennes liv och vardag som hon delar med 300 000 följare. Och reklamstrategen Amanda Oxell berättar hur vi ska tänka för att kunna avkoda om det är reklam eller inte.

Ämnesord:
Användargenererat innehåll, Influerare, Informationskompetens, Källkritik, Marknadsföring via sociala medier, Masskommunikation, Massmedia, Mediekompetens
Produktionsår
2023
Tillgänglig till
30 juni 2028
Talat språk
Svenska
Undertexter
Svenska
Programledare
Kodjo Akolor
Medverkande
Camilla Gervide, Antonia Johnson, Amanda Oxell

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Allmänbildande
Skolämne:
Information och media

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial

Liknande program