

Maskinkod
Om programmet
Vi lär oss grunden bakom programmering och tankearbetet som krävs. Första utmaningen handlar om mönster. Deltagarna ska pärla varsitt halsband med samma mönster som färdiga armband. I den andra utmaningen ska deltagarna prova på datorns eget språk, maskinkod. I tredje och sista utmaningen ska deltagarna programmera en mänsklig robot att vattna en blomma genom att använda kodbrickor. Som slutfråga vill Gabriella veta vad en ASCII-tabell är för något.
- Ämnesord:
- Digital kompetens, Maskinspråk, Programmering
- Produktionsår
- 2016
- Talat språk
- Svenskt teckenspråk
- Undertexter
- Svenska
- Programledare
- Gabriella Della Morte Pålstam
Dela programmet
Pedagogiskt syfte
- Utbildningsnivå:
- Grundskola F-3
- Ämne:
- Information och media, Modersmål, Svenskt teckenspråk, Teknik, Kommunikations- och informationsteknik