series

Strategier för läsförståelse

En serie om att arbeta med läsförståelsestrategier.

• Lärarfortbildning

• Pedagogiska frågor, Didaktik och metod, Svenska, Läsning

Programbild

Introduktion

Om programmet

Här träffar vi de pedagoger som vi sedan följer genom hela serien. De berättar hur de började arbeta med strategierna och vad effekten har blivit. Vi träffar också forskarna Barbro Westlund och Catharina Tjernberg som berättar varför vi bör undervisa i läsförståelse och att det gärna får ske så tidigt som möjligt. Som komplement till denna serie föreslår vi att du som pedagog fördjupar dig i den teoretiska bakgrunden till strategierna.

Ämnesord:
Läsförståelse, Pedagogik, Pedagogisk metodik, Pedagogisk psykologi, Undervisning
Produktionsår
2014
Tillgänglig till
30 juni 2024
Talat språk
Svenska
Undertexter
Svenska

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Lärarfortbildning
Skolämne:
Pedagogiska frågor, Didaktik och metod, Svenska, Läsning

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial

Liknande program