Till huvudinnehåll
series

UR Samtiden - Matematikbiennalen 2018

Föreläsningar om matematikens framtid.

• Lärarfortbildning

• Matematik, Pedagogiska frågor

Programbild

Att få veta eller upptäcka

Om programmet

Mathias Norqvist berättar om sin forskning inom matematikdidaktik vid Umeå universitet. Han har studerat elevers sätt att tänka när de löser matematiska problem. Resultaten visar att de elever som kom på egna lösningar på problem lärde sig mer än de elever som arbetade med traditionella sätt att lösa matematiska uppgifter i läroböcker. Inspelat på Karlstads universitet den 25-26 januari 2018. Arrangör: Karlstads universitet.

Ämnesord:
Didaktik, Matematik, Matematikundervisning, Pedagogik, Pedagogisk metodik, Undervisning
Produktionsår:
2018
Tillgänglig till:
30 juni 2023
Talat språk:
Svenska
Undertexter:
Svenska
Föreläsare:
Mathias Nordqvist
Ladda ner programmet:

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Lärarfortbildning
Skolämne:
Matematik, Pedagogiska frågor, Didaktik och metod, Utbildningsvetenskaplig forskning

Arbetsmaterial

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar medprogram och pedagogiskt material

Liknande program