Till huvudinnehåll
series

Lärlabbet

Fortbildning för pedagoger. Tema: skriv, samt språkstörningar.

• Lärarfortbildning

• Pedagogiska frågor, Svenska

Programbild

Språkstörning hos elever i högstadiet

Om programmet

Hur ska eleverna på högstadiet få det stöd de behöver? Och hur ska man sätta betyg? Läraren Veronica Rogsberg har delmål för varje lektion och bryter ner stora uppgifter i flera mindre. Johanna Benfatto, rådgivare på Specialpedagogiska skolmyndigheten, uppmanar att bedöma eleverna kontinuerligt för att hitta belägg för elevernas kunskaper. Arbeta formativt, säger hon.

Ämnesord:
Betygsättning, Elever med särskilda behov, Grundskolan, Högstadiet, Läs- och skrivsvårigheter, Skolan, Språkstörningar, Undervisning
Produktionsår
2020
Tillgänglig till
30 juni 2024
Talat språk
Svenska
Undertexter
Svenska
Medverkande
Veronica Rogsberg, Johanna Benfatto

Pedagogiskt syfte

Syftet är att inspirera och bidra till en bättre undervisning genom att ge konkreta och klassrumsnära tips, visa upp goda exempel grundade på beprövad erfarenhet samt att presentera forskning på vetenskaplig grund.

Utbildningsnivå:
Lärarfortbildning
Skolämne:
Pedagogiska frågor, Specialpedagogik, Svenska

Arbetsmaterial

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar medprogram och pedagogiskt material

Liknande program