Till huvudinnehåll
series

Lärlabbet

Fortbildning för pedagoger. Tema: skriv, samt språkstörningar.

• Lärarfortbildning

• Pedagogiska frågor, Svenska

Programbild

Språkstörning hos elever i lågstadiet

Om programmet

Hur vet man att en elev har en språkstörning och inte bara är lite sen med språket? Ett tecken är om eleven har uttalssvårigheter, att eleven tappar ljud eller har svårt att hålla en röd tråd i en berättelse, säger skollogopeden Julia Andersson. Gör en kartläggning, säger Maria Wetterdal, rådgivare på Specialpedagogiska skolmyndigheten.

Ämnesord:
Elever med särskilda behov, Grundskolan, Läs- och skrivsvårigheter, Lågstadiet, Skolan, Språkstörningar, Undervisning
Produktionsår:
2020
Tillgänglig till:
30 juni 2024
Talat språk:
Svenska
Undertexter:
Svenska
Medverkande:
Julia Andersson, Maria Wetterdal

Pedagogiskt syfte

Syftet är att inspirera och bidra till en bättre undervisning genom att ge konkreta och klassrumsnära tips, visa upp goda exempel grundade på beprövad erfarenhet samt att presentera forskning på vetenskaplig grund.

Utbildningsnivå:
Lärarfortbildning
Skolämne:
Pedagogiska frågor, Specialpedagogik, Svenska

Arbetsmaterial

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar medprogram och pedagogiskt material

Liknande program