Till huvudinnehåll
series

UR Samtiden - NPF-skoldagarna 2021

Föreläsningar om elever med NPF-diagnoser och skolans ansvar.

• Högskola

• Pedagogiska frågor, Specialpedagogik, Samhällskunskap, Individer och gemenskaper

Programbild

Inkluderande klassrumsundervisning för elever med NPF Del 1

Om programmet

Vilka faktorer är viktiga för hur en elev klarar en viss uppgift, skoldagen eller hela skolgången? Med fokus på elever med diagnoser som autism och adhd har professor Jordan Shurr, professor i specialpedagogik vid Queen's University i Kingston, Kanada, tittat på allt från instruktioner från läraren till hur skolbyggnaderna är konstruerade. Detta är den första delen av två föreläsningar. Inspelat den 11-12 november 2021 i Aula Medica på Karolinska Institutet. Arrangör: KIND, Karolinska institutet.

Ämnesord:
Barn med funktionsnedsättning, Elever med särskilda behov, Inkluderande utbildning, Inlärning, Skolan, Undervisning
Produktionsår
2022
Tillgänglig till
30 juni 2024
Talat språk
Svenska
Undertexter
Svenska
Föreläsare
Jordan Shurr
Ladda ner programmet

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Högskola
Skolämne:
Pedagogiska frågor, Specialpedagogik

Arbetsmaterial

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar medprogram och pedagogiskt material

Liknande program