series

UR Samtiden - Nyanländas lärande

Forskare och experter föreläser om och diskuterar nyanländas lärande.

• Högskola

• Pedagogiska frågor, Skola och samhälle, Samhällskunskap, Individer och gemenskaper

Programbild

Lära om lärande av nyanlända

Om programmet

Den australiska forskaren Hariz Halilovich presenterar en undersökning om vad forskare och pedagoger kan lära om utbildning av nyanlända och flyktingar. Han har själv erfarenhet av att komma som flykting till ett nytt land. Halilovich menar att det är viktigt att känna sig välkommen och få hjälp att prata om sitt liv och sina erfarenheter. Inspelat den 17 maj 2016 på Kungliga Vetenskapsakademien, Stockholm. Arrangör: Kungliga Vetenskapsakademien.

Ämnesord:
Integration av flyktingar, Invandrarelever, Invandrarundervisning, Skolan, Undervisning
Produktionsår
2016
Talat språk
Engelska
Undertexter
Svenska
Föreläsare
Hariz Halilovich

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Högskola
Skolämne:
Pedagogiska frågor, Lärarroll och ledarskap, Skola och samhälle, Samhällskunskap, Individer och gemenskaper

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial

Liknande program