series

Programmera mera 2.0 - syntolkat

Barn deltar i olika utmaningar som har med programmering att göra.

• Grundskola 4-6

• Information och media, Teknik, Kommunikations- och informationsteknik

Programbild

Mobilspel

Finns även som Teckenspråkstolkat · Utan tolkning

Om programmet

Om man ska göra mobilspel måste man tänka på att mycket ska uttryckas på liten yta. Utmaningen består i att sortera godis med hjälp av symbolerna för logiska grindar. Efter besök hos Jonna Ingolf på King, som berättar om sitt jobb som "narrative designer", är det dags för utmaning nummer två. Nu ska deltagarna programmera en robot att klara en bana utan att köra in i vattenhinder eller sandbunkrar. Programmet avslutas med ett quiz.

Ämnesord:
Datorspel, Digital kompetens, Mobiltelefoner, Programmering, Smartphones, Spelprogrammering
Produktionsår
2017
Tillgänglig till
30 juni 2024
Talat språk
Svenska
Undertexter
Svenska
Programledare
Karin Nygårds

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Grundskola 4-6
Skolämne:
Information och media, Teknik, Kommunikations- och informationsteknik

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial

Liknande program