series

UR Samtiden - Barn med annorlunda språkutveckling

Föreläsningar om språknedsättning hos barn och unga.

• Högskola

• Pedagogiska frågor, Specialpedagogik

Programbild

Observera andra och skriv bättre

Om programmet

Att kunna berätta en historia är svårt om man har språksvårigheter. Ett sätt att jobba med detta är genom observation. Victoria Johansson, språkforskare, och Åsa Wengelin, lektor i svenska, berättar här om en studie där mellanstadieelever fick skriva en historia medan deras klasskompisar studerade dem. Inspelat den 25 augusti 2016 på Lunds universitet. Arrangör: Linnémiljön CCL och avdelningen för logopedi, foniatri och audiologi, Lunds universitet.

Ämnesord:
Allmän medicin, Medicin, Nervsystemet, Neurologi, Språkstörningar
Produktionsår
2016
Talat språk
Svenska
Undertexter
Svenska
Föreläsare
Victoria Johansson, Åsa Wengelin
Ladda ner programmetLadda ner programmet

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Högskola
Skolämne:
Pedagogiska frågor, Specialpedagogik

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial

Liknande program