series

Fabriken

Hur formar den digitala utvecklingen våra mänskliga relationer?

• Allmänbildande

• Information och media, Teknik, Kommunikations- och informationsteknik

Programbild

Branding i krigstider – så jobbar länder med sina varumärken

Om programmet

Marknadsföring och pr är inte det första man tänker på när krig kommer på tal, men ett lands varumärke och kommunikation kan vara avgörande för utgången. Vad har dagens krigspropaganda gemensamt med Karl XII:s pr-strategi och vilka känslor ska man spela på för att engagera medborgarna? Gäster är historikern Anna Maria Forssberg och Pelle Nilsson som forskar på strategisk kommunikation och immateriell krigföring.

Ämnesord:
Indoktrinering, Krigspropaganda, Masskommunikation, Massmedia, Propaganda
Produktionsår
2024
Tillgänglig till
26 april 2025
Talat språk
Svenska
Programledare
Soraya Hashim
Medverkande
Anna Maria Forssberg, Pelle Nilsson
Ladda ner programmetLadda ner programmet

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Allmänbildande
Skolämne:
Information och media, Samhällskunskap, Politik och statskunskap

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial

Liknande program