series

Fabriken

Hur formar den digitala utvecklingen våra mänskliga relationer?

• Allmänbildande

• Information och media, Teknik, Kommunikations- och informationsteknik

Programbild

Sälj grej med tjej – om influencer marketing

Om programmet

Att göra reklam för sina produkter med hjälp av en influerare har blivit en av de vanligaste marknadsföringsmetoderna. Varje år omsätter branschen över en miljard svenska kronor och trots rådande lågkonjuktur väljer många företag att lägga sina begränsade slantar på den sortens reklam. Vad är det som gör metoden så effektiv? Och hur kommer det sig att följarna fortsätter att ha förtroende för influerarna trots att deras åsikter är köpta? Gäst är teknikjournalisten och sociala medier-experten Elin Häggberg.

Ämnesord:
IT, Influerare, Informationsteknik, Marknadsföring via internet, Marknadsföring via sociala medier, Sociala medier
Produktionsår
2024
Tillgänglig till
8 mars 2025
Talat språk
Svenska
Programledare
Soraya Hashim
Medverkande
Elin Häggberg
Ladda ner programmetLadda ner programmet

Pedagogiskt syfte

Utbildningsnivå:
Allmänbildande
Skolämne:
Information och media, Internet och digitala medier

Vi har för närvarande inget arbetsmaterial för detta program.

Läs mer om hur vi arbetar med pedagogik och arbetsmaterial

Liknande program